FAQ

  1. Jak samodzielnie zresetować status licencji.
  2. Wymagania sprzętowe programu SDL Trados Studio 2019
  3. Czym różni się licencja Freelance Plus od Freelance?
  4. Jak naprawić instalację SDL Trados Studio i przywrócić ją do stanu początkowego?
  5. Błąd The requested data file could not be located.

Jak samodzielnie zresetować status licencji

Samodzielna usługa resetu licencji SDL Trados Studio powróciła! Teraz, gdy na skutek np. awarii komputera nie mamy możliwości dezaktywacji licencji, możemy zresetować jej status bezpośrednio z konta SDL Trados.

Dotyczy licencji: SDL Trados Studio 2015 Freelance, SDL Trados Studio 2015 Freelance Plus, SDL Trados Studio 2017 Freelance oraz SDL Trados Studio 2017 Freelance Plus.

Ograniczenia

  • Funkcji zwrotu licencji można używać maksymalnie 3 razy w ciągu 12 miesięcy.
  • W przypadku licencji Freelance Plus oba stanowiska muszą być w użyciu, aby funkcja była aktywna.

Rozwiązanie

  1. Zaloguj się na koncie SDL Trados na stronie oos.sdl.com.
  2. Przejdź do zakładki Products & Plans – Licenses
  3. Odszukaj licencję do dezaktywacji i kliknij Return License. 

  4. W oknie Return License kliknij Force Return.

 Po wykonaniu powyższych czynności otrzymamy informację, że udało się zwrócić licencję: Return of license successful. Thank you. Your activation has been successfully returned. Uwolnienie kodu aktywacyjnego licencji może potrwać do 30 minut.

Wymagania sprzętowe programu SDL Trados Studio 2019

  • System operacyjny:
    • Windows 7
    • Windows 8.1
    • Windows 10
  • Procesor Intel i3 czwartej generacji lub równorzędnym oraz min.
  • Minimum 4 GB RAM
  • Rozdzielczość ekranu wynosząca min. 1280×1024

Czym różni się licencja Freelance Plus od Freelance?

Jedyną różnicą jest fakt, że licencję Freelance Plus można aktywować jednocześnie na dwóch komputerach, gdy standardową licencję Freelance tylko na jednym.

Jak naprawić instalację SDL Trados Studio i przywrócić ją do stanu początkowego?

W przypadku wadliwego działania SDL Trados Studio, można spróbować kilka prostych kroków, aby przywrócić instalację aplikacji do stanu początkowego. Przejdź do poniższych lokalizacji i wykonaj wskazaną czynność.

  1. C:\Users\%NAZWA_UŻYTKOWNIKA%\AppData\Local\SDL – zmień nazwy folderów SDL Trados Studio oraz ProjectApi
  2. C:\Users\%NAZWA_UŻYTKOWNIKA%\AppData\Roaming\SDL – zmień nazwy folderów SDL Trados Studio oraz ProjectApi
  3. Otwórz nowe okno Windows i przejdź do \Dokumenty\Studio [numer_zainstalowanej_wersji]\ – zmień nazwę pliku Projects.xml

Wykonanie powyższych czynności wyczyści wszystkie ustawienia SDL Trados Studio. Jeżeli nie wiesz, jak przywrócić projekty i ustawienia, które niechybnie znikną w wyniku wykonania powyższych czynności skontaktuj się z nami.

Błąd The requested data file could not be located.

Błąd ten oznacza, że SDL Trados Studio nie może odnaleźć ścieżki pamięci tłumaczeń. Przejdź do poniższej lokalizacji i wykonaj wskazaną czynność.

  • W SDL Trados Studio 2017: C:\Users\%NAZWA_UŻYTKOWNIKA%\AppData\Local\SDL\SDL Trados Studio\14.0.0.0 – zmień nazwę pliku TranslationMemoryRepository.xml na inną dowolną.
  • W SDL Trados Studio 2019: C:\Users\%NAZWA_UŻYTKOWNIKA%\AppData\Local\SDL\SDL Trados Studio\15.0.0.0 – zmień nazwę pliku TranslationMemoryRepository.xml na inną dowolną.

Jeżeli nie wiesz, jak wykonać tę czynność, skontaktuj się z nami.

Localize.pl korzysta z plików cookie, dzięki którym strona może utrzymywać stan zalogowania, zawartość koszyka sklepowego oraz informacje pomocnicze. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności, a w szczególności z rozdziałem o plikach cookie. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia zapisywania plików cookie.
Zamknij
pixel